«جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن نگاهی به ۱۰ کتاب که درباره امام‌رضا(ع) نوشته شده است | از نص قدیم تا کتاب‌داستان برای کودکان
سرخط خبرها

مهم‌ترين مداخله دولت ؛کمک به تقویت اقتصاد در ذیل هویت و فرهنگ

  • کد خبر: ۱۰۳۵۶۷
  • ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
مهم‌ترين مداخله دولت ؛کمک به تقویت اقتصاد در ذیل هویت و فرهنگ
حسين كميلی، از فعالان فرهنگی مشهد در یادداشتی درباره دیدار رئیس جمهور با فعالان فرهنگی و اجتماعی مشهد نوشت.

شهرآرانیوز - حسین کمیلی نوشت: ديروز در دیدار ریاست محترم جمهور با برخی فعالان فرهنگی اجتماعی مشهد و استان که ۳دقیقه فرصت سخن فراهم شد؛ گفتم که دولت ایشان عملا رسالت خطیر ریل گذاری گام دوم‌ را بر عهده دارد و عرض کردم که اگر بخواهیم مابه ازای شهری برای رسالت تمدن سازی گام دوم بیابیم، شهر مشهد قطعا باید پیشران این‌حرکت باشد.
اما مشهد امروز مثل آدمی که تغذیه نامناسبی دارد و به هزار درد مبتلا می شود، دارد از اقتصاد نامناسب رنج می برد. خواستم به این سوال پاسخ بدهم که مهمترین مداخله دولت در مشهد چه باید باشد؟ لذا از تجربه تلخ بافت پیرامون حرم به عنوان مهمترین زمین ایران و سهیم بودن همه نهادهای حاکمیتی و انقلابی در این‌ فاجعه گفتم! و این‌را نشانه ای از مداخلات بدون پشتوانه و عملگرایی های کور و مایه عبرت دانستم.
نتیجه ای که گرفتم این بود که مهمترین مداخله دولت در مشهد در کارهای مختلفی که می‌شود کرد باید کمک به تقویت اقتصاد در ذیل هویت و فرهنگ باشد.
ایشان هم‌دغدغه ها را تایید و از مساله بودن بافت حرم برای دولت و ضرورت بازنگری در طرح با نگاه فرهنگی سخن گفتند.
در ادامه دوستان دیگری از جمع، مجال پیدا کردند که به صورت عینی‌تر پیشنهاداتی در همین زمینه‌ ارائه کنند و به مقوله سوغات فرهنگی، پارک‌های موضوعی، احیای میراث و مکانها و... اشاراتی داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->